Metodické postupy

Pro výuku hudební výchovy na ZŠ

 

Jednou z činností nadačního fondu TMF je snaha iniciovat změny ve vzdělávání v rámci školského systému. Je naším cílem vyvinout funkční a atraktivní metodické postupy výuky hudební výchovy na základních školách a tyto materiály nabídnout učitelům volně k užívání.

Vážení učitelé, kolegové, rádi bychom vám předložili dotazník a požádali vás o jeho vyplnění. Vaše odpovědi nám napoví, jaký přínos by pro vás existence dalších materiálů měla, napoví nám při rozhodnutí, jakou formu metodických materiálů zvolit, aby naplnily vaše potřeby při výuce, pomohou nám určit jejich rozsah.

Dotazník obsahuje 8 uzavřených otázek, je dostupný pouze online, je anonymní a otevřený do 04/01/2018 včetně. Děkujeme za váš čas, sdílení a ochotu pomoci.

 

IMG_0352_Fotor

Program Seznámení s hudebním nástrojem

Vlastní zkušenost je víc než fotografie na obrázku

Ve druhém prosincovém týdnu jsme odpilotovali nový vzdělávací program Music jsi ty I – Seznámení s hudebním nástrojem a pozvali si děti prvních tříd ZŠ Petra Strozziho strávit s fondem jedno středeční dopoledne. „Motivovat, nadchnout a vzbudit chuť se muzicírování aktivně věnovat“. Smyslem devadesát minut dlouhého programu je ty nejmladší školou povinné motivovat, nadchnout a vzbudit v nich chuť věnovat…

Program Jaké je to hrát v kapele?

NAMM: O přínosech hudebního vzdělávání II

NAMM je nadačním fondem zabývajícím se vzděláváním a šířením aktivního provozování hudby, edukace v oblasti přínosu hudebního vzdělávání dětí i pedagogů. Je neziskovou organizací působící v USA. V následujících čtyřech dílech se pokusíme prostřednictvím citátů ze zahraničních materiálů NAMM přiblížit základní přínosy hudby. Přínos druhý – pro úspěch ve škole „Na 237 dětech, které absolvovaly kurz hry na klávesy, byla provedena studie…

Program Jaké je to hrát v kapele?

NAMM: O přínosech hudebního vzdělávání I

NAMM je nadačním fondem zabývajícím se vzděláváním a šířením aktivního provozování hudby, edukace v oblasti přínosu hudebního vzdělávání dětí i pedagogů. Je neziskovou organizací působící v USA. V následujících čtyřech dílech se pokusíme prostřednictvím citátů ze zahraničních materiálů NAMM přiblížit základní přínosy hudby. Přínos první – pro společnost Možná hlavní důvod, proč by každé dítě mělo mít alespoň základy hudebního vzdělání je,…

DSC_0043_Fotor_Fotor

TMF: Děti základních škol se hudebně vzdělávají

Základní škola Roztoky u Prahy se stala součástí hudebně vzdělávacího projektu Music jsi ty. Projekt podporuje aktivní přístup k provozování hudby a je výchozím bodem pro vývoj metodik uplatnitelných v hodinách hudební výchovy. Projekt je realizován Nadačním fondem The Music FunDation. „Provozování hudby přináší řadu pozitivních efektů, mezi které patří rozvoj logického myšlení, soustředění a posílení socializace. Naším cílem je dětem muzicírování…